گوا نام شهری بندری در حاشیه جنوب غربی هندوستان است.

گوا دارای طبیعتی سرسبز و رودخانه های بزرگی است. این شهر دارای وسیع‌ترین ساحل و بیشترین مراکز تفریحی ساحلی هند را در خود جای داده است و البته هزینه نسبتا کم از مهمترین عوامل جذب گردشگر در این منطقع است. کشور پرتغال به مدت ۴۵۱ سال بر این منطقه آفتابی و زیبا حکومت کرده که باعث ایجاد فرهنگی خاص و متفاوت از دیگر قسمت های هند در این منطقه گردد.

goa

ساحل آرامبول در هندوستان

از دیگر جاذبه ای گردشگری منطقه، کلیسای بوم ژیزوس و مومیایی مبلغ اسپانیایی بنام زاویر مقدس در بافت قدیمی شهر گوا می‌باشد. مردم محلی معتقدند که جسد او مومیایی نشده و به‌طور طبیعی به همین شکل حفظ شده است.

گفته می شود فرانسیس زاویر مقدس نخستین مبلغ مسیحیت در گوا بوده است و پس از ۱۰ سال به ژاپن، مالزی، اندونزی و چند کشور دیگر سفر کرد. وی در راه رسیدن به چین بیمار شد و درگذشت. پس از مرگ وی جسدش در چین به خاک سپرده شد ولی ۴ ماه بعد طبق وصیت نامه که در آن درخواست کرده تا جسدش حتما در گوا به خاک سپرده شود؛ قبر وی را شکافتند تا جسد را به گوا منتقل کنند. در این هنگام جسد وی را دست نخورده یافتند سپس آن را به گوا منتقل کردند و جسد آن را در تابوتی شیشه‌ای قرار دادند.

goa-1

کلیسای سنت فرانسیس

از دیگر جاذبه های این شهر می توان به تندیس گاندی، کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای جامع گوا، بازار مارگو، معبد ماهاسیا، بازار ماپوسا و بازار آنجونا اشاره کرد.

shopping-banner

بازار گوا

https://dpg24.com/1395/08/08/%DA%AF%D9%88%D8%A7/